Monday, May 18, 2015

Kom och hälsa på mig om tusen år

Utläst 150513: Kom och hälsa på mig om tusen år av Bodil Malmsten

Det här är den andra loggboken från Finistère i Frankrike där Malmsten är bosatt. Krönikorna finns även i bloggform men för en gångs skull tycker jag att det funkar bättre i bokform. Annars blir bloggar snabbt inaktuella och känns pratiga när man gör böcker av dem. Hon är en duktig författare med flera romaner bakom sig och vet hur man är uttrycksfull och exakt. Det enda som inte riktigt fungerar i denna billiga pocketvariant är fotona som blir suddiga och ibland helt obegripliga. Annars lyckas Malmsten fånga mig till och med i krönikor om fotboll som jag är fullständigt ointresserad av. Boken är från 2007 och det har kommit ut flera loggböcker sedan dess, som jag gärna vill läsa.

Kom och hälsa på mig om tusen år
http://www.adlibris.com/se/organisationer/product.aspx?isbn=9186067400

No comments: