Wednesday, April 15, 2015

Konflikter

Utläst 150415: Konflikter - Ett arbete som behandlar olika sorters konflikter samt praktisk konflikthantering av Mina Ismail och Fanny Johansson

Det här är ett gymnasiearbete och jag frågade författarna om jag fick läsa det. De gjorde en enkätundersökning om konflikter som jag medverkade i och de har valt ut min enkät och en till och analyserat svaren, så det var särskilt intressant för mig.

Jag berättade om en konflikt jag haft och det var när vi skulle fira vår femåriga bröllopsdag och jag hade planerat att vi skulle åka till Köpenhamn, gå på konsert och äta gott. Tyvärr ville maken vara hemma och då blev jag besviken och släppte hela planeringen. I stället blev det en fisketur på en sjö där jag vunnit ett fiskekort (och det är inte jag som är fiskeintresserad) och middag i vårt växthus. Maken hade köpt jordgubbar (gott) och champagne (äckligt). Det blev en fin dag men verkligen inte som jag hade tänkt mig. Maken lovade att vi skulle åka till Köpenhamn en annan helg, men då spelade ju inte Simple Minds på Tivoli.

Ismail och Johansson har gjort ett gediget arbete med noggrant genomförd diskussion om konflikthantering och jag hoppas att även deras handledare blir nöjd med resultatet.


Bild från Ryssbysjön på bröllopsdagen.

No comments: