Wednesday, November 28, 2012

Bokenkät

(Kopierat från min andra blogg Yfronten )

Jag hittade en rolig bokenkät hos http://bokbabbel.com/

Återanvänder det gamla tricket med att svara på frågor med boktitlar från din egen hylla, men med nya frågor. Häng på, vetja!

Hej!
Vi har redan sagt hej då
Hur känns det?
Prosit!
Hur har din dag varit?
Och vem bryr sig...
Vad har du på dig just nu?
På Y-fronten intet nytt
Vad lyssnar du på just nu?
Sangen om den röde rubin
Vad ser du om du tittar till vänster?
Kvinnan som mötte en hund
Hur är vädret hos dig?
En ryslig historia
Vad ska du göra i helgen?
Tusen tabbar
Vad önskar du dig till julklapp?
Mirakel
Hur ska du fira jul i år?
Jag ska bara fixa en grej i köket

2 comments:

mimmimarie said...

Inte lätt när man som jag mest har faktaböcker.

Ylva said...

Marie. Nej, det kan bli väldigt orakelartat. På "väder" tänkte jag först ta en isländsk bok som heter Frost og funi (köld och eld).