Wednesday, October 24, 2012

Bögböcker


(Kopierat från min andra blogg http://yfronten.blogg.se )
Jag trodde att jag skulle snöa in på nordiska författare efter bokmässans tema, men är mest inne på genus- och bögrelaterade böcker. Just nu läser jag Rosa - den farliga färgen av Fanny Ambjörnsson.

Rosa : den farliga färgen

Före det läste jag bland annat:
Rosor, min kära, bara rosor av Mark Levengood
Rosor, min kära, bara rosor

Boken om Joe av Jonathan Tropper
Boken om Joe

Att besegra Fru J. av Anneli Jordahl

Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran
Konsten att vara kvinna
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100128414

Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell
Torka aldrig tårar utan handskar : 1, Kärleken

4 comments:

Hanneles bokparadis said...

Det var många gobitar.

Ylva said...

Hannele. Ja, jag är själv nöjd med att läsa så bra böcker.

Anonymous said...

På vilket sätt är Caitlin Morans bok en bögbok? [totalkonfys]

Ylva said...

Anonym. På intet sätt, däremot handlar den om genus som jag också skrev.