Saturday, April 10, 2010

Genom dina ögon

Utläst 100410: Genom dina ögon av Stephenie Meyer

Det här är inte en bok som jag hade tänkt läsa eftersom den handlar om utomjordingar och science fiction är inte min genre. Jag har läst Om jag kunde drömma, den första i Twilightserien, för att se vad det var för något och trodde inte jag skulle läsa mer Meyer eftersom det känns för tonårsaktigt för mig, men så vann jag den här i en utlottning hos Kulturbloggen. Den är 606 sidor och det känns till en början rätt mastigt, men den är ändå lättläst. Det tar ett tag innan den kommer igång men sedan griper den tag och jag kommer på mig själv med att fundera över hur det ska gå även när jag gör helt andra saker än läser. Dock tror jag inte det blir samma succé som med Twilight.

En art som kallas själar har övertagit jorden och inopererats i människor. Vandraren är en själ som blivit implanterad i Melanies kropp. Men Melanie försvinner inte utan hennes känslor och minnen finns kvar och de båda rösterna pratar inne i huvudet. Melanie saknar sin älskade Jared och sin lillebror Jamie och Vandraren ger sig av för att leta reda på dem.

No comments: