Monday, July 13, 2009

Vishnus död

Utläst 090711: Vishnus död av Manil Suri

Den här boken har jag hållit på med en längre tid eftersom jag haft den i stugan, och absolut inte för att den är dålig på något sätt. Det är inte ofta jag läser indiska författare så det var intressant att få en dos annorlunda kultur. Boken är humoristisk, lite komplicerad med många namn (vilket gör att det är svårt för mig att skriva om den nu eftersom jag knappt kommer ihåg början som det var ett tag sedan jag läste), härligt myllrig på ett exotiskt sätt och välskriven.

Vishnu bor på en trappavsats i ett hus där han varit allt-i-allo och sprungit ärenden åt hyresgästerna. Tills nu när han är sjuk och döende. Det är osämja i huset och ingen vill betala ambulansen de skickat för att hämta honom och han får ligga kvar. Man får veta historien om alla som bor i huset och vad Vishnu har för koppling till dem.

No comments: