Thursday, July 26, 2007

Utslag av oro

Utläst 070726: Utslag av oro av Mark Haddon

Det här var väldigt trevligt! Jag vill minnas att jag tyckte att debuten Den besynnerliga händelsen med hunden om natten var småcharmig men inte så fantastiskt fantastisk som alla recensenter tyckte. Nu är det nästan tvärtom. Jag har i och för sig bara läst positiva ord om den här, och hört av andra som läst den också för den delen, men ändå var jag inte beredd på något så överjordiskt roligt! Det här är det roligaste jag läst på mycket länge!

George är orolig för att han tror att han har drabbats av dödlig cancer, trots att doktorn säger att det bara är eksem.

Jean har ett förhållande med Georges före detta kollega David. Hon vill ha lite spänning som inte finns hemma.

Katie ska gifta sig med Ray. Trots att ingen i hennes familj gillar honom. Eller kanske just därför?

Jamie är homosexuell. Hans pojkvän Tony är ingen han vill ta med sig och visa upp på sin systers bröllop.

Den här familjen är så absurd men samtidigt förstår man på något sätt hur de tänker.

No comments: